Renault MEGANE R.S.

 

Renault RS 01

Fot. Renault, Megane R.S. 

 

Trzecia generacja MEGANE R.S. jest kwintesencją know-how i pasji Renault Sport.

Tak jak jej poprzednicy, ma ambicję wyznaczyć nowy standard na rynku samochodów sportowych z segmentu C. Wyrazisty design zaprojektowany z myślą o poprawie osiągów nie tylko poprawia osiągi, ale i może się podobać.

Renault RS 03

 

Renault RS 02

Fot. Renault, Megane R.S.

 

Megane R.S. oferuje przyjemność sportowej jazdy na drodze i na torze wyścigowym

• Układ jezdny łączy wysokie osiągi, zwrotność, stabilność i komfort z technologią 4CONTROL oraz czterema kołami skrętnymi i czterema amortyzatorami z poduszkami hydraulicznymi.

• Silnik turbo najnowszej generacji 1,8 l, 280 KM i momencie obrotowym 390 Nm został opracowany przez inżynierów Renault Sport Cars i Renault Sport Racing.

 

Renault RS 04

 

Renault RS 05

Fot. Renault, Megane R.S.

• Istnieje możliwość wyboru spośród czterech wersji dostosowanych do różnych zastosowań dzięki podwójnej ofercie skrzyni biegów (manualna lub EDC) i zawieszenia (Sport lub Cup).

• Wprowadzono najnowsze technologie pokładowe, takie jak R.S. Vision, system 
MULTI-SENSE i nowa wersja systemu R.S. Monitor.

Renault RS 06

Fot. Renault, Megane R.S.

System 4CONTROL

pozwala zwiększyć zwrotność i dynamikę samochodu na ostrych zakrętach i zwiększyć jego stabilność przy szybkim pokonywaniu zakrętów:

• Przy małych prędkościach system skręca tylne koła w zakresie 2,7 stopnia w kierunku przeciwnym do skrętu kół przednich. System 4CONTROL ukazuje pełnię swoich możliwości na krętych odcinkach dróg. Dobrane nastawy zapewniają precyzyjniejsze utrzymanie toru jazdy przy pokonywaniu zakrętów i zapewniają wręcz unikatową radość z jazdy w segmencie samochodów z napędem przednim.

 

Renault RS 07

 

Renault RS 08

Fot. Renault, Megane R.S.

• Przy dużych prędkościach przednie i tylne koła skręcają w tym samym kierunku, przy czym kąt skrętu kół tylnych zmienia się wówczas w granicach 1 stopnia. Dzięki perfekcyjnym nastawom tylnego zawieszenia zwiększa się stabilność samochodu, umożliwiając kierowcy sportową i zarazem bezstresową jazdę.

• Zmiana kierunku skrętu kół tylnych następuje przy prędkości 60 km/h. W trybie Race prędkość ta ulega zwiększeniu do 100 km/h. Specyficzne dla tego trybu, przeznaczonego do jazdy na torach wyścigowych, nastawy są związane z większymi prędkościami pokonywania zakrętów. 

 

Renault RS 09

 

Renault RS 11

Fot. Renault, Megane R.S.

 

Oświetlenie R.S. Vision 

nie ma odpowiednika w tym segmencie, zapewnia doskonałą widoczność, odpowiadającą osiągom Nowego MEGANE R.S. W każdej lampie zainstalowano 9 diod LED, które łączą cztery funkcje wydajnego oświetlenia samochodu: światła pozycyjne, doświetlające zakręty, reflektory przeciwmgłowe i światła drogowe dalekiego zasięgu.

Renault RS 10

Fot. Renault, Megane R.S.

Światła drogowe o zasięgu 460 metrów (+17% w porównaniu do modelu Megane III R.S.) doskonale uzupełniają główne światła, wykonane w technologii Full LED. Po raz pierwszy kierunkowskazy zostały wbudowane w światła o charakterystycznym kształcie litery C (C-Shape).

Renault RS 12

Fot. Renault, Megane R.S.

Naszym zdaniem

Nowe Renault Megane R.S. fantastycznie łączy sportowy, agresywny design z topową techniką i najwyższymi osiągami. Do tego jest praktyczny, ma pięć drzwi i normalny bagażnik. Prawdziwy konkurent Hondy Civic Type R - najlepszego obecnie GTI.