MAZDA 3  TESTstars5x

Mazda3 000

Fot. Mazda


Mazda 3.
 Miałem kiedyś marzenie o samochodzie, który by łączył ponadczasowy, włoski styl z japońską precyzją i niezawodnością... i aż pewnego dnia...

 

NADWOZIE / WNĘTRZE

Marzenie się spełniło. Co prawda Mazdy 3 nie rysowano w boskiej Italii, ale blisko jej do tego ideału. Samochody Mazdy słynną z niezawodności, a tu w prezencie mamy najpiękniejszą linię nadwozia, jaka zawitała do nas z Japonii w ostatnich latach. "Trójka" zdobyła liczne nagrody, w tym „World Car Design of the Year 2014”. 

 

Mazda34

Fot. Mazda


Wykończenie wnętrza, pozycja za kierownicą, precyzja przełączników i czytelność zegarów są generalnie znakomite. Minimalistyczny styl kokpitu ułatwia obsługę i koncentrację na drodze.

Wygląda to zgrabniej niż w BMW serii 1 czy Golfie. Przyjazny okazał się też 7 calowy ekran, ze sterowaniem umieszczonym między siedzeniami. Można podziwiać dopracowaną ergonomię kokpitu i wygodę siedzeń. We wnętrzu panuje relaksująca atmosfera minimalizmu.

Mazda32b

Fot. Mazda

JAZDA

Od momentu zajęcia miejsca za kierownicą czuje się wysoką jakość. Przy przepisowym podróżowaniu jest cicho, podwozie pracuje precyzyjnie i komfortowo, powiedziałbym – że zachowuje się w zakrętach sportowo, podobnie jak Ford Focus. Kolejna dobra wiadomość: Mazda nie zastosowała downsizingu - co podnosi trwałość silników. Niskie wyniki spalania uzyskano innymi metodami. 

Spora jest elastyczność silnika 2,0 l, 120 KM, który łatwo wchodzi w obroty. Widoczność do przodu bez zastrzeżeń, do tyłu ograniczona przez dość małe okna. Ogólnie mamy poczucie auta klasy bliskiej Premium.  Pasażerowie tylnych siedzeń nie powinni narzekać na swoje miejsca, no może poza ograniczonym widokiem. Można wybrać wersję sedan lub hatchback.

MINUSY?

  • Przy dużych prędkościach jest odczuwalny hałas kół i opływającego powietrza,
  • nie wszystkie tworzywa dają poczucie wysokiej jakości,
  • przeciętnej wielkości bagażnik.

PODSUMOWUJĄC: Mazda 3 jest jak prymuska z urodą modelki. Do tego ma cechy solidności szwajcarskiego bankiera i daje radość z jazdy niczym niemieckie sport sedany premium. Koniecznie musicie spróbować. 3 lata gwarancji.

Silniki: benzynowe od 1,5l  -100 KM do 2,0 l -165 KM, od 0 do 100 km/h -10,8 sek (100 KM). Spalanie od 4,3 l/100 km, poj. bagażnika 364 l.

 w cenie od ok. 64 400 zł